مواردی که باید در رابطه با خرید سیستم پکس و ارتباط آن با سایر سیستم ها بدانید

مواردی که باید در رابطه با خرید سیستم پکس و ارتباط آن با سایر سیستم ها بدانید

برای تحول فناوری در سیستم های تصویربرداری پزشکی، نیاز به ارزیابی دوره ای و جایگزینی سیستم پکس در مراکز درمانی وجود دارد. چرا که نرم افزار PACS به عنوان یکی از اجزای جدایی ناپذیر زیرساخت مراکز درمانی مدرن، پایه و اساس ذخیره سازی، بازیابی و انتشار کارآمد تصاویر پزشکی در بین متخصصان است که تشخیص دقیق و تصمیم گیری های درمانی آگاهانه را تسهیل می کند. بنابراین هنگام فکر کردن به جایگزینی سامانه  PACS، مدیران باید عوامل زیادی از جمله ادغام با سیستم‌های موجود، استراتژی‌های انتقال داده، مقرون به صرفه بودن و انطباق با مقررات را در نظر بگیرند.

در این مقاله از مجله کوشان تک با ما همراه باشید تا با بررسی موارد بیان شده، نه تنها از نیازهای فوری مرکز درمانی خود آگاه می شوید، بلکه رشد آینده و پیشرفت های تکنولوژیکی را پیش بینی کرده و انعطاف پذیری و سازگاری طولانی مدت را در یک مرکز درمانی که به سرعت در حال تغییر است، تقویت می کنید.

هنگام خرید سیستم پکس ابری چه مواردی را باید در نظر بگیریم؟

الزامات کسب و کار: با ارزیابی سیستم فعلی مشخص کنید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیاز به بهبود دارد. نیازهای کسب و کار، فرآیندهای گردش کار و هرگونه محدودیت یا موانع را با سیستم PACS ابری فعلی خود در نظر بگیرید.

انتخاب مناسب یک شرکت ارائه دهنده نرم افزار پکس ابری: فروشندگان بالقوه را برای برآورده کردن نیازها و بودجه کسب و کار خود شناسایی کنید. باید شهرت فروشنده، تجربه، پشتیبانی مشتری و پیشنهادات آموزشی را در نظر بگیرید.

یکپارچه سازی: اطمینان حاصل کنید که سیستم جدید می تواند به طور یکپارچه با سیستم های موجود، مانند پرونده الکترونیک سلامت (EHR)، سیستم های اطلاعات رادیولوژی (RIS) و سایر سیستم های فناوری اطلاعات مراقبت های درمانی یکپارچه شود.

انتقال داده ها: برنامه ای برای انتقال تصاویر موجود و اطلاعات بیمار از سیستم پکس قدیمی به سیستم جدید و در عین حال تضمین یکپارچگی و امنیت داده ها ایجاد کنید. جدول زمانی، قالب داده ها و پاکسازی یا نقشه برداری داده های لازم را در نظر بگیرید. اگر قصد انتقال به یک شرکت جدید PACS را دارید، شرکت جدید شما احتمالاً خدماتی را برای کمک به این انتقال ارائه می دهد.

مقیاس پذیری: سیستم PACS ابری جدید باید مقیاس پذیر باشد تا رشد آینده در حجم بیمار و نیازهای ذخیره سازی داده ها را برآورده کند. سیستم پکس ابری مقیاس پذیری را برای نیازهای رو به رشد ذخیره سازی شما ارائه می دهد.

کیفیت تصاویر: بررسی کنید که سیستم پکس جدید ابزارهای مشاهده و دستکاری تصاویر با کیفیت بالا را ارائه می دهد و همچنین از روش های تصویربرداری متعدد و بررسی فوق تخصصی پشتیبانی می کند.

کیفیت بالای تصاویر با سیستم پکس

کیفیت بالای تصاویر با سیستم پکس

 

امنیت و انطباق: اطمینان حاصل کنید که سیستم جدید با مقررات حفظ حریم خصوصی داده ها مطابقت دارد و دارای ویژگی های امنیتی قوی برای محافظت از اطلاعات حساس بیمار است.

ارزیابی عملکرد: ارزیابی عملکرد سیستم شامل سرعت، قابلیت اعتماد و زمان کار برای اطمینان از گردش کار برای پزشکان و رادیولوژیست ها است.

رابط کاربری: سیستم پکس جدید باید یک رابط کاربری بصری و کاربرپسند داشته باشد تا امکان دسترسی آسان به تصاویر و اطلاعات بیمار را فراهم کند.

آموزش و پشتیبانی: شرکتی را انتخاب کنید که آموزش جامع و پشتیبانی مستمر کارکنان را ارائه می دهد تا تیم شما بتواند به طور موثر از سیستم جدید استفاده کند. برای اطمینان از اجرای موفقیت آمیز سیستم جدید، برای آموزش کافی کاربر برنامه ریزی کنید. همچنین نحوه برقراری ارتباط با تغییرات، آموزش کاربران و رفع هرگونه مقاومت در برابر تغییرات را در نظر بگیرید.

هزینه:  کل هزینه مالکیت، از جمله خرید اولیه، اجرا، صدور مجوز، نگهداری و ارتقاء و همچنین بازگشت سرمایه بالقوه (ROI) ناشی از بهبود کارایی و مراقبت از بیمار را در نظر بگیرید.

قابلیت همکاری: سیستم پکس جدید باید از استانداردهایی مانند  DICOMوHL7  پشتیبانی کند و ارتباط با سایر سیستم ها و دستگاه های مراقبت های درمانی را تسهیل کند.

سفارشی سازی و توسعه پذیری: سیستم جدید باید قابل تنظیم و توسعه باشد و امکان افزودن ویژگی ها و عملکردهای جدید را در صورت نیاز فراهم کند.

شرکت دانش بنیان کوشان تک بر خلاف سایر شرکت ها که با استفاده از سورس کد های آماده و تنها با اعمال تغییرات جزئی، اقدام به ارائه یک سامانه پکس با کیفیت پایین، سرعت پایین و مشکلات دیگر نموده اند، نرم افزار پکس ابری کوشان تک را از ابتدا کد نویسی و طراحی کرده و مطابق با نیازهای شما سفارشی سازی می کند.

بازیابی داده ها و تداوم کسب‌وکار: اطمینان حاصل کنید که سیستم جدید دارای ویژگی‌هایی برای پشتیبانی، توسعه و بازیابی داده ها در صورت خرابی سخت‌افزار یا سایر موارد اضطراری است.

اهمیت سیستم پکس ابری برای سایر سیستم ها

اهمیت سیستم پکس برای سایر سیستم ها

اهمیت سیستم پکس برای سایر سیستم ها

 

همانطور که می دانیم سیستم اطلاعات رادیولوژی(RIS) بخشی ضروری از سیستم اطلاعات بیمارستان(HIS) است و عملکردهای اصلی مانند ثبت نام بیمار و اجزای ثبت سفارش را به اشتراک می گذارد. مزایای به هم پیوستن این سیستم‌های مهم واضح است، زیرا علاوه بر ارائه اطلاعات غنی‌تری از بیمار، ثبات، دقت و در دسترس بودن اطلاعات را افزایش می‌دهد. پزشکان می توانند به اطلاعات مختلفی که در سیستم های مختلف ایجاد و مدیریت شده اند، دسترسی داشته و آنها را اصلاح کنند. در گذشته برخی سیستم ها باعث ایجاد مشکلاتی در اشتراک گذاری، خطای انسانی و دسترسی کندتر به اطلاعات بیمار می‌شدند. با این حال، با پیشرفت تکنولوژی در دنیای تصویربرداری، امکانات پزشکی با استفاده از راه حل های سیستم پکس رادیولوژی می توانند برای انجام هماهنگ سازی داده ها و مدیریت تصاویر به یک پلت فرم متمرکز تکیه کنند.

سیستم پکس اساساً از پروتکل DICOM برای انتقال تصاویر پزشکی استفاده می کند. با این حال سیستم PACS مدرن به فرمت هایی مانند DICOM محدود نمی شود. آنها می توانند فرمت های غیر DICOM مانند فایل های PDF را در هر دستگاهی، از جمله ایستگاه کاری، لپ‌تاپ، تبلت یا تلفن هوشمند توزیع کرده و به اشتراک بگذارند تا بهروری افزایش یافته و مراقبت از بیمار بهبود یابد.

نحوه همکاری سیستم PACS ابری با RIS و HIS

به عنوان یک سناریوی معمولی، بیمار پس از پذیرش در بیمارستان بستری شده و سپس یک سفارش در HIS وارد می شود. اگر بیمار نیاز به عکس برداری با اشعه ایکس داشته باشد، سفارش وارد شده و در RIS برنامه ریزی می شود. پس از انجام این روش، تصاویر در سامانه PACS ذخیره شده و می توان آنها را بازیابی، مطالعه و در چندین بخش به اشتراک گذاشت. رادیولوژیست ها می توانند با استفاده از تصاویر اشعه ایکس که در PACS ذخیره شده اند، مشکلات را تشخیص دهند. همچنین آنها می توانند تاریخچه بیمار را جستجو کرده و گزارش های ذخیره شده در RIS را به اشتراک بگذارند. علاوه بر این، آنها می توانند به سایر اطلاعات مربوط به بیمار در HIS، مانند برنامه زمانی بیمار دسترسی داشته باشند. بنابراین به جای نیاز به دسترسی به چندین سیستم، می توانید فرآیند را با یک سیستم یکنواخت مدیریت کنید تا در زمان، هزینه و منابع صرفه جویی شود.

در آخر

تصمیم برای جایگزینی سیستم پکس ابری، یک سرمایه گذاری حیاتی در آینده هر سازمان مراقبت های درمانی است.

یک جایگزین PACS ابری که به خوبی اجرا شده باشد می تواند به طور قابل ملاحظه ای کارایی بالینی را افزایش دهد، نتایج بیماران را بهبود بخشد و محیط همکاری بیشتری را در بین متخصصان مراقبت درمانی ایجاد کند. برای اطمینان از انتقال موفقیت آمیز و استفاده از پتانسیل کامل سیستم PACS جدید خود، از شما دعوت می کنیم با تیم فروش ما تماس بگیرید تا شما را در فرآیند جایگزینی PACS راهنمایی کنند و راه حلی متناسب با سازمان شما ارائه دهند.

منابع: وب سایت intelerad.com

وب سایت intelerad.com

نظرات خود را اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× پشتیبان فنی